"Nákupné a platobné návyky slovenských zákazníkov sledujeme dlhodobo a
vzostup obľúbenosti platieb mobilom a hodinkami patrí k najväčším
trendom posledných rokov. Môžeme smelo hovoriť o novom trhovom
štandarde, ktorý ľudia oceňujú najmä pre rýchlosť a pohodlnosť. Rovnako
dôležitá je pre nás aj bezpečnosť transakcie, ktorá je v prípade
tokenizovaných platieb dokonca vyššia ako pri bežných platobných
kartách," uviedla generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.
Platobné návyky slovenských zákazníkov závisia aj od toho, čo so sebou
nosia. Kým pred piatimi rokmi malo vždy pri sebe peňaženku s hotovosťou
70 % ľudí, podľa posledných údajov je to už len 64 %. Mobilný telefón si
pri odchode z domu podľa prieskumu v súčasnosti berie vždy so sebou až
82 % ľudí.
Hoci sa inteligentné hodinky či náramky stávajú čoraz obľúbenejšími u
slovenských zákazníkov, podľa prieskumu ich na platbu zatiaľ využíva len
18 % oslovených respondentov. Najčastejším dôvodom, prečo viac ľudí
nevyužíva túto nositeľnú elektroniku na platenie, je, že vlastnia model,
ktorý nepodporuje technológie potrebné na platenie.